close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ייצוב זר או סידור פרחים אחרי קבלת משלוח פרחים

מערכת שורשב שבט, תשעה22/01/2015

מה עושים עם סידור הפרחים אחרי שקיבלנו אותו? האם זה תלוי מאיפה הגיע המשלוח או בסוג? מהאפשר לעשות כדי להאריך את חיי סידור או זר הפרחים?

תגיות:
פרחים
צילום: יח"צ בזק
כאשר הם מגיעים הביתה, משלוחי הפרחים זקוקים למעט טיפול. הטיפול הזה הוא מה שנקרא באנגלית conditioning, טיפול שבלעדיו יתקצרו חיי הפרחים מאוד, והם ימותו במהירות. אם חנות הפרחים עשתה את העבודה שלה כמו שצריך, ייצוב הזר או הסידור בבית הוא לא ענין מסובך. הוא כולל הוספת מינרלים שונים למים ו'רענון' או שחרור הפרחים מגומיות שאוחזות בהם וכדומה.

חנות פרחים מקצועית מבצעת ייצוב של הפרחים לפני שמסדרים אותם. הכוונה היא לאפשר להם לספוג כמה שיותר מים ולהגן עליהם מפני גדילת חיידקים ופטריות. על הפעולות שעושים בחנות הפרחים לפני סידורם יש לחזור בבית, לפי ההנחיות הבאות. 

כדי לשמור על מראה יפה של סידור או זר פרחים, רצוי לחתוך אותם מעט בבסיסם, באלכסון. זה יאפשר להם לספוג מים בכמות נאותה. החיתוך מאפשר לסלק משקעים של פטריות או חיידקים שעלולים היו לצטבר על גבעולי הפרחים. אם אתם מבצעים חיתוך של גבעולי הפרחים בזרים, עשו זאת מוקדם בבוקר או לפנות ערב.

מה לגבי מניעת גדילה של חיידקים? 
קודם כל, כאשר מכניסים את זר הפרחים לאגרטל, יש להשתמש במים טריים ובאגרטל נקי. כדי לנקות את האגרטל מלאו אותו במים והוסיפו כמות קטנה של אקונומיקה. השאירו את הנוזל באגרטל למשך רבע שעה לפחות.

במהלך הזמן הזה, הסירו מהגבעולים את כל העלים בזר שעלולים להיות מתחת לקו המים. זה ימנע רקבון של סידור הפרחים. לאחר שניקיתם את האגרטל, שיפכו את המים שבו והוסיפו מעט מאחד מהבאים, כדי למנוע צמיחה של חיידקים:

 - אלכוהול: כף של וודקה על כל ליטר של מים לסידור הפרחים
 - אקונומיקה: כפית של אקונומיקה לכל ליטר מי זר הפרחים.
 - סוכר: כף על כל ליטר של מים לסידור הפרחים.

חיתוך הגבעולים, הוספת תוספים אלה הם חלק חשוב של ייצוב זר או סידור הפרחים, אבל ישנו עוד חלק אחד – והוא חשוב מאוד: תוספת מים. 

פרחים בסידור או בזר פרחים קולטים הרבה מים. חשוב מאוד לבדוק את מפלס המים באופן שוטף ולהוסיף מים לסידור הפרחים לפי הצורך. בכל הוספת מים בידקו אם המים של סידור הפרחים נקיים או מעורפלים. אם הם מעורפלים, הוסיפו מעט אקונומיקה. אין צורך להחליף את כל המים – רק להוסיף.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה